onsdag 23 januari 2013

Wohoo - NMT trots allt!

NMT botar vad som helst tror jag!

Förkylningen hänger kvar lite - en aning hosta, lite snuvig, men inte tillräckligt för att jag skulle vilja vara hemma. Nä, ut i snön skulle jag. Vi joggade långsamt mot Bulltofta och det kändes helt okej.

Coach för dagen var Dan, en ny förmåga som provar på litegrann i väntan på att han ska gå sin officiella utbildning snart. Och det var ett rätt bra pass förutom att uppvärmningen blev lite för klen. Lugn jogg varvat med lite styrkeövningar sätter inte sååå mycket fart på värmen när det är minusgrader! Fast burpees och jägarmarsch är ju alltid säkra kort och ruscher också.

Sen sprang vi lite backintervaller i par, vi turades om att springa upp till en markering, ner, sen i andra varvet upp till nästa markering, etc. Det är alltid skönt att springa och i dag var det absolut inga problem med andningen. Sen fick vi leka hinderbana i utegymmet, även här körde vi i par så att den ene stod i plankan medan den andre körde - 3 varv var körde vi. Största segern för dagen var att jag faktiskt fixade att köra dips i dipsställningen - inte djupa och strikta men jag försökte åtminstone.

Vi joggade lite till och körde korta sprinter parvis innan vi avslutade med upphopp. Ett kul och varierat pass med mycket löpning och inte så mycket spyfys. Precis lagom i dag!

I morgon ska jag till gymmet. Och sätta nytt pb i benböj!

Inga kommentarer: