torsdag 3 januari 2013

Tung i gumpen...

Dags för några timmar på jobbet för att fixa lite viktiga grejer inför årsbokslutet. Väckarklocka klockan 6 alltså - och varför sover jag alltid sämre när jag vet att jag måste gå upp? Men jag hade förberett allting väl, gymväskan var packad och jobbkläderna framplockade så det var smidigt att ta sig iväg. Högg bilen eftersom det var busväder och Joakim var ledig.

Jobbade några timmar och gick sedan till gymmet och körde ett benpass. Jag kan säga att 100 utfallssteg och alla benböj från igår gjorde mina utfall med 40 kg och benböj med 60 kg stång sådär lagom mysiga! Inte läge för PB i dag alltså, men nästa vecka ska jag baskemig öka i marklyften!

Kom hem och fick lunchen serverad (lyx!) och har under eftermiddagen noterat att det där med att gå i trappor är något obehagligt. Så jag valde att stå över kvällens NMT-pass och skickade iväg Joakim ensam för att kunna prestera ett skapligt överkroppspass på gymmet i morgon. I stället har jag legat i soffan och sett julspecialavsnittet av Downton Abbey som jag missade förra veckan. Och det var ganska trevligt :-)

Jag har dessutom spånat lite på målsättningarna för 2013. Kommer snart, jag lovar. Nu ska jag bara boka lite tågbiljetter inför Blogger Ski Camp nästa vecka!

Inga kommentarer: