fredag 8 mars 2013

Fredagslöpning - för att jag hade bestämt mig!

Cyklade till jobbet i morse - det tog 32 minuter. Att cykla hem i eftermiddags tog 40 minuter och pulsen var betydligt högre, för jag hade brutal vind rätt i nyllet hela vägen. Jag svor och trampade och trampade och svor. Men har man nu bestämt sig för att springa varje dag i mars så springer man varje dag i mars!

Alltså - väl hemma bytte jag cykeltights mot löpartights, hängde av mig cykeljackan och tog en löparjacka i stället, haffade iPoden och drog ut. 1 km ut i motvind, 1 km hem i medvind - klart! Det var inte så himla hemskt som jag trodde att det skulle vara, snarare lite kul att luta sig mot vinden. Och sen behöll jag iPodden och min glada spellista i öronen när jag skulle dammsuga - win-win.

I kväll är det semifinal i Gladiatorerna och jag ska heja på Martin - bara för att han är NMT-instruktör :-)

Edit: FEL Martin. Det är nästa veckas Martin man ska heja på ju!

Inga kommentarer: