måndag 4 mars 2013

NMT - fram och tillbaka, fram och tillbaka, runt och runt...

Det var lite hamsterhjulsvarning på dagens pass faktiskt. Efter en uppvärmning med gång, jogg, lite boxningsövningar och diverse annat var det dags för en riktig klassiker. Den där man springer fram och tillbaka och gör fler och fler övningar i 5 minuter och sen springer runt i 2 minuter. Första omgången var det burpees. En burpee, springa över gräsplan, två burpees, springa tillbaka, tre burpees, springa.... i 5 minuter. Ida visslade - då var det dags att springa runt. Trycka på så gott det gick på mjukt lerigt underlag. Nästa omgång gjorde vi armhävningar, sen gjorde vi knäböj med puls (en, två, tre, upphopp!) och sista varvet situps. Under armhävningsvarvet körde vi 20 höga knän i varannan löpning och under knäböjsvarvet var varannan löpning baklänges. Däremellan sprang vi runt...

Det var rätt frustrerande i dag. Så fort jag försökte trycka på och öka tempot fick jag mjölksyra så det bara stänkte om det. Först var jag arg, sen funderade jag, och sen kom jag på att det antagligen är en produkt av tung styrketräning. Och det är okej, jag FÅR vara seg i skånkarna nu när jag försöker få dem starka för sommarens utmaningar! Fast jag gillar inte att känna mig långsam, det får jag erkänna. Oh well, nästa vecka blir det lite paus från styrketräningen och vila inför Blogger Boot Camp!

Efter att ha avklarat denna övning joggade vi en sväng och sen körde vi lite tabatas. Tre olika övningar, 4 minuter (8 tabata-intervaller) av varje. Ålning en sträcka och jogg tillbaka, boxjumps med knäböj, chins/pullups/räckhäv. ÅH vad det sög i varenda muskel! Avslutningsvis fick vi stretcha ordentligt och så blev det 20 upphopp. Sen joggade vi hem i lugnt tempo och det fanns väl i ärlighetens namn inte så mycket mer i kroppen!

Inga kommentarer: