onsdag 27 mars 2013

NMT - tävlingsfokus!

Dagens pass innehöll en tävling där man kan vinna en plats på NMT's survivor-event. Eftersom eventet går av stapeln samma helg som jag har bokat löparläger i Tylösand så var jag måttligt intresserad av att vinna, men tävla ska man ju ändå!

Vi började med att värma upp. Löpning, transportera med oss diverse stockar och sånt, springa en sträcka och hoppa över och krypa under en bänk. Vi sprang lite till och sen fick vi turas om att göra 20 axelpressar med ena stocken medan alla andra gjorde diverse övningar. Plankan, situps, rygglyft, knäböj.

Sen var det tävlingsdags. Eftersom gänget i Lund ska tävla i exakt samma grenar i morgon kväll tänker jag vänta med att avslöja vad vi sysslade med för att de inte ska få nån fördel. Men jag kan avslöja så mycket att det krävs en viss hjärnkapacitet och en hel del pannben samt att Mästarnas Mästare nog har inspirerat lite! Mer info får ni inte ;-) Och i morgon ska jag till gymmet!

Inga kommentarer: