måndag 10 juni 2013

Nollkoll-måndag

Gomorron måndag! Jag har tydligen noll koll i dag. Önskar mig en ny hjärna ;-)

Kursvecka, sitter på utbildning mån-ons. Och inser plötsligt att jag inte har en aning om jag ska börja 9 eller 10 i dag. Enligt schemat ska vi börja 10 första dagen och sedan 9 de två kommande dagarna, men vi har pratat om att börja 9 alla dagar i stället och jag har verkligen ingen aning om vad vi bestämde. Kursledarens telefonnummer har jag - i mailboxen på jobb som jag inte kommer åt hemifrån - men hon hade nog ändå inte uppskattat att bli kontaktad före 7. Okej, jag bestämmer mig för att cykla iväg till gymmet, befinna mig på hotellet där vi har kurslokal typ två minuter i nio och skulle det sen vara så att vi först börjar 10 har jag gott om tid att repetera och äta frukost.

Sätter mig planenligt på cykeln kvart i sju och trampar iväg. Väl framme när jag drar mitt kort i dörren blinkar det bara rött i displayen och jag inser att mitt gymkort nog faktiskt har gått ut. Jag trodde att jag hade en vecka till på mig men icke. Och tränar man på F24S är det ju så att det inte finns nån personal på plats på morgonen så jag kommer inte in på nåt gym i dag.

Alternativa lösningar är det ont om. Hade jag haft jobbkortet med mig så hade jag kunnat sticka dit och duscha, ta en fika med kollegorna och gräva fram kursledarens nummer. Men eftersom jag inte hade tänkt att jag skulle till jobbet så har jag inte med mig det kortet och kan alltså inte ta mig in i byggnaden. Så det är bara att vända om och cykla hem igen och inse att morgonträningen blev en rask cykeltur i stället för ett tungt benpass!

Väl hemma lyckas jag googla fram kursledarens nummer, messa henne och verifiera att vi faktiskt först börjar 10. Great. Hade jag haft koll så hade jag alltså kunnat sova till åtta i stället för att gå upp klockan sex. Å andra sidan är det knappast lönt att tjura över det för det blir dagen inte bättre av. Väljer i stället att skratta åt min egen virrighet och tänker att ibland är det jobbigt att vara blondin helt enkelt ;-) Och jag kan åtminstone se till att ta mig in till stan i tid så att jag kan njuta av frukostbuffén innan kursen börjar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade det där varit min morgon hade jag nog satt mig ner och bara gråtit. Är imponerad av lugnet du tar det hela med. :)

Pernille sa...

Men på skalan "vad är det värsta som kan hända" är det inte katastrof. Jag hade ju åtminstone gott om tid, motsatsen hade varit värre (bråttom till kurs och ingen möjlighet att duscha - aaaaargh!). Sen fortsatte det faktiskt med att de kläder jag hade tänkt ha inte alls funkade eftersom mina axlar har växt ur min favorit-tunika så jag fick tänka om - och det var betydligt bättre att jag upptäckte det hemma med tillgång till resurser och inte på gymmet där jag inte hade haft andra kläder att välja på :-D