söndag 16 juni 2013

Vila efter ett lopp? Njae - intervaller såklart!

Ett gäng som tränar inför I Form-loppet hade bokat mig för ett löpträningspass i morse 09.00 så det var bara att kliva upp när klockan ringde. Joakim hängde med så vi var två coacher på fyra deltagare, klockrent :-) Det brutal-ösregnade tio minuter innan gav oss av hemifrån men under cykelturen skingrades molnen och vi hade sol under nästan hela träningspasset sen!

Vi parkerade oss på rundbanan runt cricketplan för att det är ett praktiskt ställe att träna på när man behöver hålla ihop ett gäng. Inledde med två varv runt banan för att bli lite varma och sen blev det tekniknötning för hela slanten. Hitta rätt vinkel i kroppen, "servitris-armar", höga knän, bakåtkickar, explosivitetsövningar, Ravellisteg och så några stegringslopp.

När alla var varma och vi hade pratat lite teknik så körde vi igång med intervallerna. Jag hade lagt upp ett pass i telefonen med 30 (30) 60 (60) 90 (60) intervaller, fyra repetitioner, tolv intervaller totalt. Precis som när vi tränade i Tylösand så körde vi 30 och 60 sekunder åt ett håll och sen 90 sekunder tillbaka med målsättningen att landa på samma startläge igen. Det kämpades på i spåret så att det stod härliga till! Och när man "bara" coachar kan man ju springa i valfritt tempo så det var inte så himla jobbigt.

Efter avslutade intervaller joggade vi ner lite, stretchade och pratade av oss innan hemgång. Sen tog vi tag i att städa en sväng hemma, stoppade i oss lunch och skrev inköpslista, duschade och åkte och handlade. Inkl en runda på Stadium där jag hittade en bra sport-bh i min storlek för bara 150 pix. Vilken tur man kan ha! Dessutom har jag beställt matkassar från en ny leverantör eftersom vi fick ett bra erbjudande på Malmömilen och nu väntar jag otåligt på bildpubliceringen från i går! Känns alltså som om vi har lite koll för kommande vecka. Förutom det där midsommar men det får vi väl ta tag i.

Inga kommentarer: