torsdag 27 juni 2013

Två bra dagar!

Två riktigt fina dagar - och i går kom jag hem så sent att jag inte prioriterade att blogga ens. Lite datortid = kvalitet!

Gårdagen bjöd på regnig cykling till jobbet, insikten kl. 08.05 att jag borde ha suttit i en telefonkonferens 5 minuter innan och en helt vanlig jobbdag. Cyklade hem i småregn, bytte lite kläder och sprang sen ner runt hörnet till fotvårdskliniken. Där fick jag beröm för mina fina fötter (jag tyckte mest de var lite pinsamma, men det behövde jag alltså inte tycka!) och så karvade Jessica bort lite liktornar och filade fötterna fina. Vansinnigt skönt!

Sen gav jag mig ut i regnet för att testa mina "nya" fötter och konstaterade att det har blivit för mycket NMT av mig. För jag kan inte nöja mig med att springa på cykelvägarna utan ska prompt in på småstigarna i Gyllins trädgård. Där jag sprang i gräs till mitt på låret och blev genomblöt så att det klafsade i skorna! Förutom den lilla incidenten försökte jag hålla lite högre tempo för att få lite tröskelkänsla. Strax över 5 km på en halvtimme, good enough tyckte jag.

Efter dusch och fix tog jag bilen (jag vet, onödigt lyxigt, men jag var inte sugen på att bli genomblöt en gång till!) in till stan och mötte upp Sofia för att äta middag. Fina Sofia med glimten i ögat, som tycker jag är grym och modig i stället för knäpp och galen. Som sprudlar av idéer och planer. Som ser orättvisor, som tycker, tänker och gör! Fantastiskt sällskap som gav energi - och den höll i sig ett tag!

I morse var jag egentligen osugen på att gå upp men gjorde det ändå. Åt frukost, packade grejerna, stack till gymmet - och fick till ett superpass. Ett sånt där pass när man har Duracell-energi, allt känns gött och man är hur stark som helst (nåja, nästan). Förutom bänkpress, axelpress och renegade row slängde jag in Malous lilla L-Y-T för de små musklerna på baksidan av axlarna innan jag gav mig på balansbollen och den avslutande stegen med burpees och atomic situps. Tjohoo!

Jobbade sen helt vanligt vid skrivbordet och avslutade med en walk & talk på tema friskvård. Och uppfylld av ny energi från gårdagen vågade jag mig på att ställa lite frågor som kanske, kanske betyder att jag kan få vara lite mer instruktör. Så förutom att det blir bra grejer för mitt jobb blir det också bra grejer för mig privat. Outstanding. I löööv synergieffekter!

På väg hem festade jag till det med en sväng inom te-butiken där jag fyllde på förråden och lyxade till det med ett paket shortbread till kvällsteet. Grym dag. Middagen står i ugnen, snart matdags. Och fredag i morgon :-)

Inga kommentarer: