lördag 3 januari 2015

Åh. min hjärna...

PT-utbildning, dag 2... 

Det har stoppats in mycket kunskap i hjärnan i dag. Jag är otroligt glad över att jag har hyfsat koll på skelettet sedan innan för det där med muskler blev betydligt mer komplicerat. Alltså, jag vet ju ungefär var musklerna befinner sig, men var alla muskelfästen sitter är det absolut sämre med.

I dag har vi pluggat bålens anatomi. Rygg och buk och lite axel och arm som vi dock inte är klara med. I tillägg till det har vi fått träna på olika varianter av dynamiska övningar för magmuskulaturen (en massa statiska gjorde vi i går när vi körde bålstabilitet) och så har vi tränat ett pilates-pass för att lära oss fler varianter plus lite ryggövningar och annat kul.

Jag började dagen i morse med 20 minuters yoga och efter plugg och kvällsmat stack jag ut på en liten promenad för att rensa hjärnan. Den är ganska seg just nu och det blir nog en till tidig kväll....

Inga kommentarer: