måndag 4 augusti 2014

Sådärja. Nu börjar det ju ordna upp sig!

Förkylningen är definitivt en slagen hjälte krigare och på återtåg. Huvudet känns mindre fullt av snor, lite nässpray ordnar upp problemen med andningen och en aning hosta dröjer sig kvar men inte mycket. Känner mig piggare både i kropp och knopp. Yeah!

I morse var jag hos naprapat-Jimmy en sväng för ordningens skull. Bara för att kolla upp om där var några roligheter att justera. Han hittade givetvis lite av varje att peta i men inga större grejer. Vänsteraxeln satt lite i kläm pga konstigheter i nacken - jag hade tydligen nackspärr fast jag inte märkte av den. Knak. Höger höft fick lite kärleksfull omsorg och så har jag fått en allmän kontroll av träningen. Fick guldstjärna för att jag tränar rygg på varje pass - det är enda sättet att säkerställa att mina axlar inte roterar framåt av bänkpress, armhävningar & co - och tummen upp för att fläska på med fartpassen. Finfint!

Man är alltid lite mosig efteråt så det passade fint att kollapsa i soffan med en bok ett tag när jag kom hem och sedan laga en rejäl bondomelett till lunch.

Jag ansvarade för kvällens NMT-pass och för säkerhets skull hade jag lagt upp ett pass som innebar att jag inte själv skulle springa runt och hojta för mycket. Efter en lättare uppvärmning körde vi löpskolningsövningar och korta sprinter och sedan 10 st 30/30 intervaller. Några omgångar "20 av allt" = armhävningar, knäböj, situps, rygglyft. Och så 3 tabatavarv med fokus på ben och explosivitet. Vi avslutade med några repetitioner av "finnen" för extra kärlek till baksidorna också. Jag tror att deltagarna är hyfsat trötta på mig just nu för jag har haft många pass i juni och juli så det är nog fint för alla inblandade att jag tar lite semester även från NMT!

Jag hade den oerhörda lyxen att komma hem till en kyckling/grönsakswok till middag och kall öl till det. Till efterrätt en blåbärsbulle och en mugg te. Jag laddar batterierna. I morgon ska jag springa!

Inga kommentarer: