fredag 15 augusti 2014

When you see an opportunity - grab it!

Ibland bara måste man... fast det inte ingår i träningsschemat. Bara för att det är kul och för att chansen dyker upp.

I morgon har AerobicWeekends träningskonvent på "mitt" Friskis på Johanneslust. Precis runt hörnet. Det fanns lediga platser och Friskismedlemmar går för halva priset. Jag funderade på saken. AerobicWeekends - håller inte de mest på med zumba och dans och sånt? Kollade på schemat. H.I.T. och funktionell träning, bootcamp utomhus och annat kul - verkade bra!

Äsch. Självklart ska jag gå. Det blir visserligen i princip hela veckans träningsdos på en dag och jag behöver klämma en löprunda på söndag, men det här var för bra helt enkelt. En kul möjlighet att skaffa sig ny inspiration, nätverka lite och träna annorlunda!

Först hade jag bara anmält mig till sånt jag kände mig trygg med. Sen tänkte jag om. Klart jag ska utmana mig själv och gå utanför komfortzonen! Så jag börjar dagen med ett danspass och ett jympapass. Efter lunch blir det utomhus bootcamp, funktionell träning av TRX-typ och så ett FitnessCross Athletic-pass som avslut på dagen. Förmodligen dagens tuffaste pass om man ska tro passbeskrivningen i alla fall....

Jag hoppas på nya idéer och tips både för min egen träning och på instruktörsfronten. Det är alltid nyttigt att träna för nya instruktörer och testa nya träningsformer - och jag brukar lära mig mycket av att studera instruktörer. Sen kan jag erkänna att det där Danzy-passet med "kul koreografier till tidens hitmusik" ger mig lite lätt ångest. Inte riktigt det jag känner mig hemma i - fast jag var en ivrig deltagare i dance aerobics på nittiotalet så jag kanske kan hitta lite gamla danstakter inom mig? Och konvent är alltid kul - själva grejen med att träffas, träna och umgås är klockren.

Återkommer med rapport - jag lovar!

Inga kommentarer: