onsdag 22 juni 2016

Långa dagar. In i kaklet.

Det är "sista racet" nu. Midsommar närmar sig med stormsteg och sen är det bara en vecka till månadsskiftet och semestern. PT-kunderna köar för att hinna få in pass innan sommaren och på vuxenjobbet är det också fullt ös.

Mitt i det här kämpar jag för att ta hand om mig själv. Äta, sova, kramas (med katterna i brist på Joakim). Min egen träning kommer lite i andra rummet denna veckan. Jag har varit ute med NMT'arna i måndags, tisdag jobbade jag sent och vilade lite, i dag blev också en vilodag. Jag prioriterar att få in yogapass helt enkelt och så får annan träning vänta. Det finns en tredagarshelg där, precis runt hörnet, och sen är det sista arbetsveckan innan semestern och sen är tiden MIN, bara MIN i nästan fyra veckor.

Jag fixar det. Markservicen är kirrad. Joakim är hemma hela nästa vecka och jag vet precis vad som är viktigast på vägen. 6 arbetsdagar. En dryg vecka. Vi fixar det.

Inga kommentarer: