söndag 26 juni 2016

Reload Sunday

Tredje dagen på helgen, det känns som nån sorts bonus. En extra dag för batteriladdning innan sista jobbveckan, kanske? Hursomhelst har vi hunnit med en del.

Jag vaknade kvart i sju och kände att jag behövde en dusch - varmt och fuktigt i natt - och sen gick jag ner och fixade med frukost. När Joakim också hade vaknat och ätit åkte vi och handlade - strax efter åtta på en söndag var ett bra val :-D Efter det drog vi till gymmet.

Jag körde söndagsdisco. Rejält med prehab för axlarna, axelpressar i smithen, snedbänk, smalbänk, smala armhävningar. Tricepspressar med rep, The 21, lite sidolyft. Lagom mycket, tungt utan att överbelasta vänster axel som fortfarande är lite småirriterad av nackspärrens effekter.


Hem för lunch och sedan lagade vi mat i två timmar. Kycklingfileer, fetaostfyllda färsbiffar, ratatouille, rotsaker i ugn, bananbröd. Allting betades av som på löpande band, disken hanterades, fint kök, full kyl :-D Jag satte mig sedan och jobbade undan alla förberedelser inför nästa vecka för att ha det avklarat och sedan cyklade vi in till stan för varsin massage hos Dennis och middag på Zócalo.

Kvällscykeltur hem i lugn och ro. Packa väska, plocka fram kläder. Te och Fotrallyfilmen på SVT Play innan det nu drar ihop sig till läggdags inför projekt "in i kaklet" :-)

Inga kommentarer: