onsdag 28 juni 2017

Åja. Efter lite vila kan jag absolut göra comeback!

Gårdagens vila gjorde susen, jag sov som en stock i natt och i morse var jag pigg som en mört. Snabb frukost och en skvätt te, sen cyklade jag mot gymmet. Där ägnade jag 50 minuter åt nån sorts prehab-pass av den lite tyngre sorten. Höft- och knästabilisering, axelrotationer, roddvarianter, latsdrag, diagonallyft och lite magövningar med stabilitetsfokus. Ett riktigt bra pass och en bra start på dagen.

Jag susade till jobbet och kollade läget och tog sen med mig en bunt papper för att ha "möte med mig själv" på Wayne's Coffee ett kvarter bort. Jag hade en grej jag behövde fördjupa mig i så jag tog ett frukostmöte med pappershögen och tuggade mig igenom materialet och skrev en rejäl punktlista att ta upp på kommande team-möte. Bra!

Till lunch lyxade jag till det med en "Superbowl" från Orkla. Faktiskt den godaste och bästa salladslunchen jag har ätit på länge! Bra mix i botten med quinoa, bönor och frön, finskurna grönsaker (grönkål, blomkål, broccoli, ruccola...), en fräsch grön ärtröra med lite mynta och så rejält med räkor. Inte blev det sämre av att man fick med sig en liten efterrätt också, chokladmousse med toffeecrisp.

Eftermiddagsjobbet klarade jag av med Tomas Ledin i lurarna och var faktiskt rätt nöjd med det jag åstadkommit under dagen när jag cyklade hem. Hemma landade jag på köksgolvet med katterna och kände inte minsta lilla lust att ge mig ut på den där planerade löprundan jag sköt upp i går men gjorde det ändå. Favorittights, kompressionsstrumpor och en tunn tröja som funkar i "typisk svensk sommar" - för dagen typ 18 grader, lätt molnighet och frisk vind. Dvs ganska varmt i medvind men svalt i motvind!

Första kilometern var fruktansvärt jobbig och jag ville i princip vända men koncentrerade mig på steget, hållningen, armarna och tuffade på. Efter 3 km släppte det och löpningen flöt på fint - jag gick i några brantare backar för att det kändes rätt och så la jag på 2 km på min planerade runda så jag fick in 12 km på springkontot i dag. Med lätta steg och jag hade helt klart orkat mer, men jag tar några kilometer till i morgon bitti i stället.

Av den lurande förkylningen är det i princip inget kvar och kroppen känns pigg så vi ska väl tro att "det var det" fast jag kommer fortsätta köra Coldzyme några dagar till "ifall att". Hursomhelst är jag skapligt nöjd med dagens träningsdos och jag känner mig mycket piggare än jag gjorde i går även om jag har tränat två pass i dag. Bra!

Inga kommentarer: