onsdag 22 augusti 2012

TUNGT styrkepass

Hemma igår. Lite sporadisk uppackning av väskor, langa in första maskinen tvätt och sen iväg till gymmet på förmiddagen. Hade egentligen tänkt att jag skulle ge "pleasure" en rejäl match och sätta ny bästa tid. Men jag sov som en kratta i natt (förmodligen delvist beroende på katter som hade saknat oss jättejättemycket i tio dagar) och kände mig inte riktigt på hugget. Så jag gav mig på det "vanliga" styrkepasset i stället.

Av nån anledning tror jag alltid att det ska kännas lättare, men det gör det ju inte. När jag har kommit ungefär halvvägs vill jag kasta in handduken och ge upp. Det enda som är lättare är att jag kan vila så länge jag vill utan att det sabbar tiden ;-) Jag började med utfall framåt-bakåt i superset med benböj med hantlar overhead för att det är den absolut jävligaste övningen. Sen split squats och cable rows. Bita ihop, köra hantelsnatch. Armhävningar med en hand på medicinboll. Frustration, ilska - men i första setet lyckas jag köra alla 18 reps på tå. 12 på tå i set 2 och 3. Sen är det bara det roliga kvar - inverted rows i superset med enhandsswing 16 kg, 10-9-8-7-6 reps. Gött. Svettigt, tufft, härligt. Avslutade med lite magövningar för att jag hade tid på mig och så en lång stretch.

Efteråt passade det fint med utomhuslunch på Malmöfestivalen och en liten runda på stan.

Kroppen är överraskande fräsch trots förra veckans träningsdos. Fint så. Springa halvlångt i mystempo i morgon blir jättebra - och en ridlektion i kväll som förmodligen ger världens träningsvärk efter 2 månaders uppehåll!

Inga kommentarer: