fredag 31 maj 2013

Preppad. Skräckslagen. Laddad.

I morgon ska mina kompisar träna NMT med en massa provapåare på Ribersborgsstranden. Och egentligen ville jag vara där - fast jag har en helt annan utmaning. 12RUN. Min första ultraupplevelse - och det är verkligen en lightvariant på ultra eftersom vi är 6 personer som delar på de där 12 timmarna. Det känns tryggt på nåt sätt. Springa i 2 timmar är ju inga problem, heller!

Men det där med att hålla energin uppe i 12 timmar är en obekant övning. Vädret, som just nu ser ut att bli uppemot 25 grader med väldigt lite vind, är en annan obekant del i ekvationen. Eftersom jag deltar i ett lag som ska utvärdera loppet åt en dansk tidning känner jag inte mina lagkamrater. Starka, snabba, uthålliga? Lika tuffa som NMT'are? Oklart just nu.

Jag har i alla fall försökt ladda. Vilat i tre dagar. Ätit ordentligt och försökt sova ordentligt. Fixat ihop det jag behöver ha med mig i klädväg - lite ombyten för olika väderlek och ifall det skulle komma en regnskur. Necessär med astmamedicin, magisk fotkräm från Kiehl's, solkräm, läppbalsam. Keps och solisar. Tonfiskmackor (galet, jag vet, men det kommer jag antagligen bli sugen på!). Rawfoodbars, alkoholfri öl (perfekt omväxling från energdryck ifall det blir varmt), äppeljuice (dito), salta mandlar, en minipåse chips, och så en rejäl säck med lösgodis som jag har lovat mina danska lagkamrater att ta med eftersom svenskt lösgodis är bättre och billigare ;-)

Mina föräldrar har lovat komma in med en picknickkorg nånstans runt lunchdags och jag har bokat in mig på kvällsbuffén som serveras i byteszonen. Energiintaget bör alltså vara fixat - med råge. Springa är inga problem. Ta mig dit är lite klurigt men jag tror jag har koll och det kan inte gärna vara brutalmycket trafik på en lördag morgon.

Jag KAN. Jag VILL, Jag VÅGAR!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i morgon!! /Cecilia

Carina sa...

Lycka till i morgon

Anonym sa...

Jag har hållit tummarna för dig idag. Har det hjälpt?

Pernille sa...

Tack för tumhållningar och hejarop! Det var fantastiskt roligt. Detaljer i morgon. Nu ska jag mest bara duscha och soooova....