fredag 31 maj 2013

Testpanelen: Pantotensyra (B5-vitamin)

Jag är fortfarande med i testpanelen hos Svensk Hälsokost och den här omgången har jag fått testa Pantotensyra aka vitamin B5.

B5 är bra för hud och hår, hjälper till med energinivån, fettförbränning och mental prestation enligt beskrivningen på sajten. Jag valde främst att testa produkten eftersom jag efter byte av preventivmedel har haft lite acnebesvär och jag tänkte att det förmodligen kunde funka. Eftersom jag var lite av en segskalle så har jag bara hunnit testa en vecka men under den veckan har jag i alla fall inte fått några av de gigantiska vulkanfinnar som annars har tendens att dyka upp så om det är pantotensyrans förtjänst är det bra!

När jag ändå handlade passade jag på att få hem lite solprodukter inför sommaren och prova förra testomgångens Core Protein Bar som numera finns med lakritssmak. Den var en riktig höjdare, den ska jag köpa fler av! Måste passa på att berömma Svensk Hälsokost för grymt snabb leverans. Båda gångerna har produkterna landat dagen efter beställning. Bra jobbat!

Inga kommentarer: