söndag 12 maj 2013

Söndagsskogsmys och veckostatus

Vi stack till Skrylle i förmiddags för lite söndagsskogsmys. Tanken var egentligen att vi skulle springa hela Skryllerundan på 15 km, men efter 5 km vände vi eftersom ingen av oss var 100% pigg och det var okej. Jag fick dock ganska bra flyt på andra halvan och sprang på och vände för att plocka upp Joakim, tuggade på ordentligt i backarna och tyckte faktiskt det blev en bra runda ändå även om jag egentligen hade velat vara ute i uppemot två timmar. Nu blev det 10,4 km på 1:19 och det är okej. Det blev nästan 200 höjdmeter också enligt klockan. Nästa helg tänker jag däremot satsa stenhårt på att få till ett bra söndagslångpass uppemot två timmar för jag saknar verkligen mina långa långsamma pass där jag bara tuffar på i komforttempo.

Nästa veckas träning ska alltså inriktas på att jag ska orka ett långpass - det innebär vilodag på fredag. Inget fusk med den. Jag tänkte köra 3 NMT-pass och två styrkepass (förutsatt att Magnus hinner maila nr 2 till mig också under veckan) och så blir det en del transportcykling och -löpning. Relativt ambitiöst ändå.

Den här veckan har varit stentuff träningsmässigt känns det som och jag behövde verkligen lite fakta på det så jag plockade ut statistiken ur Movescount. 13 timmars träning och 99,79 km, strax över 4500 kalorier har det gått åt. Och då har jag ändå inte räknat in att vi cyklade till födelsedagskalas och hem i går kväll (18 km) och in till stan för NMT-buffé och hem igen i dag (12 km). 4 timmars NMT, 2 tim 40 min styrketräning, 2½ timmes löpning och 4 timmar på cykeln. Vi har kört testpass på NMT, jag har maxat "Cindy" och kört två PT-pass. Inte så konstigt att man blir trött i kroppen. Nästa vecka blir det också fullt ös och så ska jag slänga in lite vilodagar innan St. Hans Extreme, det borde bli ganska lagom.

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

det kommer bli superbra och du kommer flyga fram!

Pernille sa...

Tack, Ingmarie :-)