fredag 24 maj 2013

Sviter efter gårdagen

Ja, helt opåverkad är jag inte. Den värsta efter-effekten är att jag är otroligt trött eftersom jag minst sagt sov som en kratta i natt. Kombinationen av att vara fullständigt utmattad samtidigt som man är uppe i högvarv ger en minst sagt kaotisk nattsömn och även om vi gick upp senare än vanligt räckte det inte riktigt till. Fast det går över.

Benen är lite tunga men det är inte alls kritiskt som jag hade befarat. Lite öm under trampdynorna är jag också efter alla utförslöpor men annars känns kroppen oförskämt pigg. Jag misstänker dock att det kommer straffa sig ganska exakt när jag träffar på första backen på morgondagens NMT-pass :-D

Men jag vill göra det igen. Kanske inte i dag eller i morgon, men om en vecka är jag säkert pigg på att gå loss på alla backarna igen. Masochistiskt, endorfinberoende eller helt galet? Oklart. Förresten dök det precis upp ytterligare en utmaning i sommar: Crazy Race. Och jag letar löparläger för semestern som bäst. Snabbare, starkare, snyggare!

Inga kommentarer: