fredag 15 november 2013

Botten.

Det hände saker igår som fick världen att rasa. Jag höll ihop det hjälpligt och så pass att jag kunde leverera ett åtminstone acceptabelt NMT-pass, sen var det slut. Ögon som rann över av tårar, ork som försvann, ledsna tankar. Av den glada tjejen från i går morse som hade huvudet fullt av planer och drömmar finns inte ett spår kvar. Klamrar mig förtvivlat till kanten för att inte ramla ner i det där svarta hålet igen. Jag vill inte vara där. Frågan är om jag ens vill vara jag just nu. Inget känns lockande.

Det är fredag - helg. Jag tar en varm dusch och kryper upp i soffan med favoritmuggen och en bulle. Klappar om mig själv och viskar tyst att i morgon är en ny dag. I morgon är det bättre.

5 kommentarer:

Tina Jensen sa...

Nämen vännen vad har hänt??? Stora kramar!!!!

Sara Jonsson sa...

Nejje! Kramar!!

Anonym sa...

<3

Unknown sa...

Usch, det låter inget vidare. Ta hand om dig och prata ut med någon! Och du, man får vara ledsen ibland, det gör liksom till. Snart är du tillbaka på banan, det är jag övertygad om.

Anonym sa...

Kram på dig!

Hoppas duschen, koppen, mackan och fredagskvällen gjort och gör dig gott.