tisdag 12 november 2013

Erm... that was a bit damp....

Jag cyklade till jobbet i dag - egentligen mot bättre vetande, för jag visste att det skulle brutalregna under eftermiddagen. Däremot var motivationen för att gå upp och sticka till gymmet rätt hög för det innebar att jag kunde cykla dit utan att bli dyngsur! Det skulle nämligen inte börja regna förrän vid åtta...

Klev alltså in på gymmet redan vid sjutiden för att discogymma lite. Noggrann uppvärmning av axlarna med kvastskaft, rotatorcuffövningar och lite hantelövningar i olika plan. Bänkpress, chins/pullups med gummiband, militärpress med skivstång var den mer seriösa delen. Sen blev det latsdrag, skullcrushers med Z-stång, preacher curls med Z-stång och axelflies. Jag avslutade med några set pullover crunches med medicinboll och balansboll. Trevligt pass. Inte brutaltungt men tungt nog för att det skulle kännas lite här och var.

Cyklade sen i småregn till jobbet, det ösregnade hela dagen och vid tre när det var dags för mig att ge mig av såg det inte ut att ljusna nånstans så det var bara att gilla läget. Regn, motvind och många ouppmärksamma trafikanter (folk som kliver rätt ut i gatan eller svänger utan att blinka...) gjorde cykelturen hem mindre angenäm. Vattnet bara rann ner i skorna och jag var helt genomblöt när jag kom hem. Som vanligt är det aldrig så illa att cykla hem i ösregn - det finns ju alltid en varm dusch och torra kläder. Jag hängde mina grejer på tork och ställde mig i duschen för att bli genomvarm innan jag gav mig på matlagningen.

Kvällens middag var baconlindade kycklingfileer och pumpasallad med bulgur och apelsindressing. Hysteriskt gott - eller så var jag bara väldigt hungrig helt enkelt. En lugn kväll väntar - lite tvätt och disk och fix inför morgondagen, men inget plugg eftersom jag var så disciplinerad på tåget i går.

Inga kommentarer: