onsdag 27 november 2013

Utbrott vid frukostbordet

"Men man kan ju FÖR HELVETE inte ha den här underställströjan. NÅGONSIN!"

Nej, det var inte en trotsig tonåring, det var jag. Och det var inte ett dugg relaterat till mode eller stil - utan till det faktum att tröjan ifråga KLIAR. Jag vet inte varför. Det är en kortärmad underställströja i syntetmaterial. Jag har en svart och en vit i samma modell. Den vita är jätteskön, men den svarta är hemsk. Jag tänker varje gång att det kanske går över bara jag håller ut några minuter till, eller att om jag tvättar den igen så kanske den mjuknar, eller.... jag har faktiskt hållit på så i några år nu. Ärligt talat är det nog dags att skicka iväg den i en klädcontainer så att nån annan som är mindre hysterisk än jag kan ha den.

För det funkar inte riktigt att jag mitt i frukostgröten blir hysterisk och drar av mig två tröjor för att bli av med den där hemska kliande känslan. Ylleunderställ är en västanfläkt i jämförelse med den här, kan jag meddela. Hu.

Med dagens utbrott överstökat är det alltså bäddat för en bra dag. Så strax sticker jag till jobbet. Hej!

Inga kommentarer: