måndag 14 november 2011

Från slappar-söndag till magisk måndag

När jag äntligen kom i gång i dag blev det riktigt, riktigt bra! Spenderade förmiddagen hemma i väntan på ett telefonsamtal som kom.... tjugo i tolv. Suck. Jag hade ju hunnit springa en förmiddagssväng om jag hade vetat att det skulle dröja så pass länge men det var inte mycket att göra åt. Däremot hann jag förbereda en maskin tvätt och packa träningsväskan plus lite annat pyssel under tiden.

Efter lunch stack jag iväg till gymmet och precis som jag hade tänkt så var det nästan folktomt :-D. Efter uppvärmningen lade jag beslag på smith'en och körde benböj och vadpress (ökade 5 kg jämfört med i onsdags på vadpressen, vi får se hur det känns i morgon), fortsatte med två varianter på rodd i pulleyn, sedan marklyft, bröstpress och utfall framåt och bakåt. Klart! Och svettigt. Avslutade med lite yogaövningar och stretch medan jag fnissade åt en PT-kund som hade en otrolig förmåga att prata medan hon tränade. Det fixar inte jag om jag ska ta i ordentligt men det är ju skillnad på folk!

Snabb dusch och två minuters prat med Malou innan jag stack iväg för lite andra ärenden. Apoteket, en sväng in på Redfellas för att hämta mellanmål och så passade jag på att lämna min laptop på kontoret så att jag slipper släpa med den på cykeln i morgon.

Hem (vägarbete, vägarbete, det är knappt lönt att ta bilen!), hänga tvätt, byta till löparkläder, sätta igång bullbak och ut på en trevlig 7,5 km skymningsjogg. Jag har inte lärt mig helt hundra hur alla villaområden hänger ihop och var det går bra att springa i mörker så jag rekade lite. Rundan blev egentligen ganska bra även om jag fick springa fram och tillbaka på nåt ställe för att belysningen plötsligt tog slut!

Nu har jag dragit på mig kompressionstightsen och fulbyxorna och hoppas att benen hinner återhämta sig så pass att det går att köra en morgonjogg i morgon innan jag sätter mig på cykeln för att ta mig till jobbet. Jag förutspår att det kommer krävas lite pannben för att fixa det!

Inga kommentarer: