fredag 25 november 2011

Överraskade mig själv...

Jag kände mig minst sagt något trögstartad i morse men mutade mig själv till gymmet på vanligt sätt - dvs lovade en sandwich och en smoothie på Redfellas efter avklarat pass! Det är liiiite lurigt att de ligger så nära men å andra sidan är det ganska bra mellanmål de serverar....

Värmde upp på löpbandet och roddmaskinen för att komma igång lite. Sedan var det dags för mina ynkliga försök till chins - smithen på högsta och tårna på en bänk så att jag har lite assistans. Tungt! Bröstpress sedan och där är det läge att öka vikterna. Fixar jag 10-8-8 är det dags att lägga på så det gör jag på måndag och struntar i om det sedan blir 8-6-6 reps. Tungt ska det vara :-)

Det finns en anledning till att jag har undvikit att träna just detta helkroppspass även om jag har haft beskrivningen ett bra tag. Den anledningen stavas r-o-u-n-d-s. Kombination av flera övningar, målsättningen är alltid att göra det snabbare än förra gången. Och eftersom jag inte har tränat passet på två månader så kände jag mig inte ett dugg säker på hur det skulle gå men bestämde mig för att göra mitt bästa för att i alla fall matcha mina gamla tider. Första omgången innehåller en härlig kombinationsövning med marklyft, bicepscurl och militärpress med viktskiva plus full swing med kettlebell 12 kg. Tid att slå: 4:45. Sluttid: 4:25 - så jag kapade 20 sekunder fast jag tyckte att jag låg rätt risigt till tidsmässigt efter första varvet. Några minuters vila och sedan andra omgången med två härliga favoriter: kettlebell squats och burpies. Hej, mjölksyra! Tid att slå: 5:15. Sluttid: 4:15. Ja, helt rätt - jag slog min egen tid med EN MINUT! Det är ju helt sjukt. I am Killer Woman!

Jag tippar att jag kan tacka Martin och Fighter Fitness för det resultatet. Alla intervaller jag har svurit över och kämpat med - de funkar. Bra - give me MORE!

Avslutade passet med tre olika magövningar och lite stretch innan jag tog en härlig varm dusch och sedan mitt utlovade mellanmål. En kort fredagshandlingsrunda (saffran, mandelmassa, smör, jäst - gissa vad jag ska göra på söndag?) och så ska jag helt enkelt ta det lugnt i dag och ladda för morgondagens utmaning.

Inga kommentarer: