lördag 17 maj 2014

NMT: Specialpass hinderbana

I dag har vi haft specialpass på hinderbana. Inte den vanliga femkampsbanan utan en annan modell som ser mer ut som de hinder man möter på t ex Toughest och Tough Viking. Jag har gått balansgång på en vajer över ett dike. Jag har klättrat upp på ett 6 m nät men var för feg för att klättra över toppen så jag klättrade ner på samma sida igen. Jag har klarat av en gigantisk trappa som var 5 m hög med höga höga steg utan att dö. Jag har krupit och klättrat och skuttat och gått armgång. Och gjort "cat crawl" över en vajer 2 m upp i luften vilket var nåt av det läskigaste och roligaste jag gjort - för jag kunde!

Cat crawl är ett hinder där man klättrar upp för en lätt lutad stege, lägger sig på knä på en plattform och sedan hasar på mage ut på vajern. Hakar fast ena foten över vajern, låter andra benet hänga för att hålla balansen och så drar man sig fram helt enkelt. Min vänstra överarm har vackra märken från vajern - men det var skitkul.

Vi fick en noggrann teknikgenomgång och fick testa samtliga hinder med instruktion innan vi släpptes loss två och två för att köra hela banan i följd. Det var tufft - men kul! Och banan ligger utanför skyddsobjekt så vi kan åka dit och träna själva i sommar. Perfekt laddning inför Tough Viking, säger jag!

Inga kommentarer: