söndag 20 november 2016

Motionerad, ompysslad och lite sliten.

Tuff helg den här. Från fredagkväll då Joakim inte kom hem till en ensam söndagkväll. Tufft.

Solig lördag morgon innebar veckans intervallpass - i dag 30 x 30 sekunder med 90 sek vila. Jag stack ut strax före nio och var således tillbaka en timme senare, nöjd, svettig och hungrig. Andrafrukost, packa, åka iväg för en kortvisit hos mina föräldrar i Danmark. En chans att bli lite ompysslad och slippa vanka runt och känna mig ensam.

Jag kom ner till dukat lunchbord och efter lunch stack mamma och jag iväg till ett lokalt bryggeri för provsmakning och lite inköp. Vi tog ytterligare en handlingsrunda och kom hem till tapasmiddag och fransk chokladtårta. Massor med skratt och trams i vanlig ordning när jag träffar mina föräldrar, lite diskussioner kring jul, lite utbyte av skvaller och sånt. En god natts sömn, frukost, dags att packa.

När jag kom hem blev jag lite överväldigad av ensamheten igen. Puh. Som ett slag i magen. Jag hade egentligen väldigt mycket planer för dagen i dag men energin försvann alldeles. Lättare lunch, ett varv med dammsugaren, lite tvätt, sen var det bra med det och jag har vilat upp mig i soffan med en mysig bok, te i muggen och omsorgsfulla katter som alltid gör mig glad. En fluffig kattmage är liksom något av det mysigaste på en grå novembereftermiddag då regnet slår mot rutan och det är mörkt redan vid fyra.... Jag lägger denna söndagen till handlingarna och förbereder för en bättre start på morgondagen helt enkelt! 

Inga kommentarer: