onsdag 23 november 2016

Transportmetoden. Helt briljant lösning!


Okej. Är ni redo? Det här kommer revolutionera era liv. Jag ska skriva en bok och kanske ta patent också (med tanke på vad vissa personer ger ut och kallar vetenskapligt så är det här helt fabulous). Kom ihåg var ni läste det först!

Gå ner i vikt. Gå flera steg. Rör på dig mer i vardagen med (fanfar) Transportmetoden!!! :-D :-D :-D
Så här kom jag upp i 14.000 steg redan kvart över fyra i dag: Gick upp, drog på mig löparkläder, körde ner bilen till verkstaden, sprang hem (5 km). Jobbade hemifrån hela dagen = jäkligt lite steg pga nära till både mat, kaffemaskin, vatten och sånt. Sprang ner till Bulltofta (2 km) för att ha utomhus-PT-pass med en kund (3 km) och sprang sedan ner till verkstaden (5 km) för att hämta bilen. 15 kilometer i benen varav 12 km transportlöpning. Kan verkligen rekommendera Transportmetoden :-D
 
Egentligen hade jag inte tänkt springa allt det där. Visst, hem från verkstaden. Sen hade jag tänkt cykla till Bulltofta och retur och sedan gå till bussen och åka buss till verkstaden. Men sen insåg jag att bussen ändå bara går cirka halva vägen med en rejäl promenad före och efter. Och att det faktiskt blev lika bra att jogga ner till Bulltofta och sen fortsätta därifrån till verkstaden. Nog för att det var lite segt i benen efter gårdagens hårda arbete men det gick ju helt klart att ta sig framåt i ett lagom tempo. 

Eftersom jag har jobbat hemifrån har jag dessutom hängt i träningskläder hela dagen. Jag funderar på att åtgärda det snart och ta den där välbehövliga duschen också. Snart alltså. Inte riktigt än kanske.... (att det alltid ska vara så segt att ta sig till duschen....)
 
 

Inga kommentarer: