torsdag 13 april 2017

Hurra! Påskledigt!

Efter en strulig arbetsdag (vad är syftet med att maila ut att ni har öppnat ett system för dataleverans och sen sticka på påsklov innan vi har hunnit återkoppla att det inte alls går att lägga in data?) cyklade jag hem, chillade i soffan en timme och vände sen cykeln retur mot Bulltofta.

Två pass PT-löpning väntade - en duo och en singel. Duon fick jobba med lite teknikdelar och en fantastisk intervallstege, fick tips om de sista veckornas träning fram mot halvmaran och möjlighet att ställa alla frågor de kom på om vad de ska tänka på i sin teknik och sin planering. Singeln fick instruktion i grundläggande löpteknik, springa sig lite trött för att hjälpa mig hitta teknikfel, träna på tempoväxlingar och stegringslopp. Jag hann med att tillryggalägga nio kilometer under passen - uppjogg, nerjogg, lite intervaller och grejer. Det kändes riktigt bra! Kroppen kommer ihåg att det är sånt vi brukar göra, magmusklerna samarbetar och ja - det var allmänt gött faktiskt.

Nu är det påsklov. Fyra långa lediga dagar som jag har firat in med bakad potatis med skagenröra och en kall öl. Varmt te och lite godis från påskägget jag fick av min snälla chef. Benen upp och vila. Ingen väckarklocka i morgon men stora planer för fyra dagars ledighet. Hurra!

Inga kommentarer: