onsdag 18 mars 2015

En massa (halvfrivilliga) promenader och så ett benpass. Tjohoo!

En sån där dag då det var full fart och spännande logistik mest hela vägen blev det i dag.

Bussjäveln var sen i morse så jag kastade mig ur bussen vid gymmet, rusade in och låste in träningsväskan på PT-kontoret, hann heja på ett par välbekanta ansikten och knöt sen dojorna igen och powerwalkade raskt vidare till det där andra kontorsjobbet. Ensam på avdelningen mest hela förmiddagen, snabb lunch, rask promenad till stationen och tågresa till Köpenhamn för ett möte.

Min tidplan hade inte riktigt räknat in att vi skulle stå i 7 minuter och titta på utsikten från Öresundsbron (fast det var jättefint, det var det absolut!) och att Metron sen inte gick pga polisutredning efter en skottlossning (jag missade hela dramatiken med en kvart ungefär och det var väl kanske ganska bra). Så det blev 2 km rask promenad och en uppringning till berörda om att jag var på G men lite sen.

Efter mötet var det fortfarande polisdramatik och ingen Metro så det blev en rask promenix till och Öresundståg retur till Malmö och sen raka vägen till gymmet, haffa träningsväska, byta om, köra. Passet tog 55 minuter förra veckan och jag hade 50 minuter på mig innan vårt veckomöte. Liiite pressat blev det, men det var kul ändå! Konstaterade i dag att magnesium ÄGER när man marklyfter. Och noterade att jag satt och flinade nöjt när jag i pauserna mellan marklyften skrev upp dagens övningar i träningsdagboken och kom till superseten med benspark + upphopp. Beroendeframkallande kombination, det där!

Äntligen fick jag lov att göra de där superseten också och det var precis lika vidrigt och lika roligt. Möjligen lite extra vidrigt eftersom jag nog kortade vilan lite. Sen var det bara prehab-övningarna kvar på slutet och de supersetade jag också för att hinna. Full fart-race in i omklädningsrummet för att hämta proteinshake och rawfoodboll som jag tuggade i mig under PT-mötet. Möte, lite snack och organisering av småsaker, dusch, och buss hem.

Det vankades minsann ytterligare en ofrivillig promenad för jag hade lyckats sätta mig på en buss som inte går "hela vägen hem" utan slutar gå vid hållplatsen innan den som är närmast hem. Det gjorde nog ingen större skillnad i helheten när jag ändå hade traskat runt så mycket! Hemma väntade Joakim med maten (vardagslyx!) så det var bara att sätta sig vid dukat bord och det behövdes.

Har bokat ytterligare en kundkonsultation i dag och har ytterligare 2 som verkar vara i pipeline, så det börjar ta fart nu på PT-fronten, roligt! Nu blir det lugn och ro resten av kvällen, morgondagen bjuder på två träningspass så det är bäst att vila upp sig och äta ordentligt :-)

Inga kommentarer: