måndag 23 mars 2015

Ta sig tid att göra lite andra saker

Förkylningen är i avtagande (tack Coldzyme!) men i dag bestämde jag ändå att skippa min egen träning och göra lite andra grejer. För jag misstänker att den här förkylningen dök upp just nu för att påminna mig om att jag försöker göra lite för många saker på samma gång och att jag faktiskt behöver chilla lite mellan varven.

Dagen inleddes tidigt med att träffa en PT-kund klockan 7 och servera ett roligt träningspass och så följde jag upp med en kundkonsultation klockan 8 som tog ungefär trekvart innan jag duschade och cyklade vidare till jobbet. Jobb och jobb och så cykla hem igen via gymmet för att säkerställa att min nya kund registrerades på korrekt sätt.

Kom hem, drack te, hjälpte Joakim med matten, bytte kläder och så gav vi oss ut på vår s k "romantiska måndagsdejt": en tripp till Ikea. Köttbullar och mos och en chokladmousse till efterrätt och så snabbshopping. Jag har köpt snygga affischer från Träningsevent som jag ska ha på mitt PT-kontor och jag behövde köpa ramar till dem och till mitt PT-certifikat för att det ska se enhetligt och prydligt ut. Plus några nya soffkuddar för att pigga upp vardagsrummet lite!

Givetvis var jag tvungen att sätta affischerna i sina ramar på direkten och det krävdes en viss disciplin för att inte åka ner till Universitetsholmen och sätta upp dem omgående! Men jag struntade i det och tar det lite lugnt i stället så att jag hinner bli av med de sista förkylningsresterna och kan börja gasa på med träning igen.

Skickade iväg lite träningstankar till Madde i går och fick tillbaka lite feedback och fler saker att ta ställning till - bra! Det är helt ovärderligt att ha ett "neutralt" bollplank ibland - nån som fattar att jag måste prioritera träningen men att det finns en massa andra saker att balansera och att balansen kan bli ganska klurig att hitta då och då!

Inga kommentarer: