fredag 24 april 2015

Farväl till Friskis...

Ledig från "vuxenjobbet" i dag. Sovmorgon, frukost i lugn och ro. Sen styrde jag min cykel mot Friskis för att träna mitt rygg/mage-pass. Passade på att köra chins i chins-hissen och ta ett ömt farväl av buren där jag tränat många roliga pass. Jag har haft kvar mitt Friskiskort för jag har tänkt att det är skönt att ha tillgång till ett gym lite närmare hem och för att buren är så kul. Men jag har varit där EN gång på två månader och det meriterar inte att jag betalar 229 kr per månad.... då är det billigare att betala för enstaka pass om andan skulle falla på!

Alltså bad jag om ett friskvårdsintyg med mina inbetalningar sen förra sommaren och skrev sen under på att jag ville avsluta mitt medlemskap. Med ett visst vemod, för jag har verkligen haft kul på vissa pass och njutit av häftiga pass i buren och underbara IntervallFlex - men man kan inte göra allt och jag har så många andra planer att förverkliga!

Efter lunch och ett depåstopp hos svärmor för fika åkte jag till gymmet för att sköta "mitt roliga jobb". PT-kund/kostrådgivningskund stod på schemat och det blev livliga diskussioner, kreativa förslag på hur man kan trimma kosten för viktnedgång och sen ett exempel på ett snabbt och lätt HIT-pass som man kan kasta in nästan närsomhelst när man tror att man inte hinner träna. Exempelvis när man precis varit ute på hundpromenad och redan är uppvärmd.

Sen kom jag hem och lagade fantastiskt goda laxfärsbiffar helt freestyle - blir förmodligen svårt att göra om men de var supergoda. Ugnsstekt potatis, sköna gröna bönor och en kall sås baserad på kvarg till. Bra och mättande mat.

Och i morgon? I morgon blir en rolig dag :-)

Inga kommentarer: