fredag 3 april 2015

Livet på en långfredag

Vakna i vanlig tid, titta på klockan, somna om igen. Vakna långsamt, kramas. Frukost i lugn och ro, Sandra Mastio på Nyhetsmorgon, packa träningsväskan och åka mot gymmet. Tillsammans, med all tid i världen. Bäst.

På gymmet var det för min del dags för rygg och mage. Uppvärmning och kampen med chins stod först på tur innan det vankades en buffé av roddövningar och en dejt med det där förhatliga maghjulet! Tur att Madde har fixat nytt upplägg för kommande fyra veckor - jag bara älskar att jag inte hinner köra mina pass så länge att jag blir trött på dem och att även riktigt hatade övningar bara hänger med i fyra veckor. Finfint för en rastlös själ som lätt blir uttråkad!

Joakim hade lite kvar på sitt pass när jag hade gjort mitt så jag passade på att ta en "evighetsdusch", tvätta håret noga, smörja in mig och allt sånt pyssel jag sällan hinner med. I necessären på gymmet (den står numera på mitt PT-kontor vilket är enormt smidigt!) har jag lite extra lyxiga produkter men jag inser att det är sällan jag faktiskt ger mig tid att använda dem och njuta på riktigt! Men i dag så - jag hann med allting, fixade håret och sminkade mig och ändå hade jag 5 minuter tillgodo innan Joakim kom ut.

Vi tog träningsväskorna med oss och gick bort till Malmö C för att äta lunch.
Vigårda Grill öppnade ju där i höstas och det är faktiskt ett bra alternativ när man längtar efter burgare och cola men det ändå gärna får vara lite bra käk - behöver inte ta all tid i världen och kosta skjortan. En Vigårda-burgare håller betydligt bättre kvalité än de från vanliga hamburgerhak, man får mer och bättre kött, en liten sallad till, pommesen är gjorda på riktig potatis (de har till och med skal kvar här och var) och priserna är ändå inte hysteriska. Plus att lokalen är trevlig! Jag gillar Vigårda :-) Som efterrätt blev det en påsklatte från Espresso House innan vi drog hem. Kattmys i soffan, tid att slappa, vi är bjudna på påskbord i kväll så man behöver inte tänka på mat heller - lyxigt helt enkelt! Sånt man blir lycklig av fast det egentligen är småsaker. Och handen på hjärtat - om man kommer ihåg att bli lycklig av småsaker så blir man totalt sett en gladare människa :-)

En annan sak som gjorde mig glad är alla fina delningar och facebook-kommentarer till gårdagens blogginlägg. Tack för att ni delar <3 och tack för att ni rekommenderar mig!

Inga kommentarer: