fredag 10 april 2015

Våga!

Jag har haft en alldeles fantastiskt bra dag i dag.

06.52 klev jag in på gymmet, bytte om och strax före sju drog jag igång mitt nya rygg/mage-pass. Där det senaste kändes som ultimat förnedring var det här snarare fullt av trevliga gamla bekanta. Ingen ursäkt att inte jobba - men det var helt enkelt lite skönare att få köra favoritövningar ibland :-)

Negativa chins är förvisso inte någon riktig favoritövning och jag undrar om jag ska köra dem i smithen i stället för i chinsställningen nästa gång för jag fick så himla dålig muskelkontakt så det var inte sant. Men annars flöt det på finfint med hantelrodd och en hel hoper luriga magövningar som förmodligen kommer kännas i morgon. Mycket bra start på dagen!

Dusch och fix.... eller.... nej vänta.... jaha, när jag packade väskan så missade jag tydligen att lägga ner mina framplockade kontorskläder. Joråsåatteh... det där med att ha koll på packade väskor är tydligen inte min grej. Rena trosor hade jag lyckats få ner tillsammans med en ren sport-bh, och så lyckades jag ta handduken från torkställningen precis ovanför väskan. Men på klädfronten såg det tomt ut. Tur att man alltid har rena PT-tröjor på PT-kontoret och så fick mina svarta tights duga som "kontorsuniform" helt enkelt. Bra att det var fredag åtminstone...

Rulla till kontoret där det serveras fredagsfrukost. Givetvis är det just i dag när jag sitter i fivefingers, tights, pikétröja och luvis som högste chefen tycker att han ska komma ner och byta ett par ord under fredagsfrukosten... Gah. Hoppas inte han märkte det ;-) Det var gott med frukost i alla fall! Kontorsjobb, stabil fredagslunch (wallenbergare med alla tillbehör och brownie som fredagskaka), mera kontorsjobb. Sedan tog jag sikte på gymmet (aka "mitt roliga jobb") där en PT-timme med P väntade.

P är en sån rolig kund som jag aldrig trodde att PT-jobbet skulle bjuda på. Hon har själv jobbat som PT, hon har egentligen koll på det där med träning, men behöver (precis som jag) nån utomstående som planerar träningen och följer upp. Det ger en extra dimension för jag vet att hon har koll och det innebär att jag får lov att sköta finliret, slipa detaljerna. Grymt kul, tack för förtroendet! 

Jag lämnade gymmet med ett leende på läpparna och cyklade hem i vårsolen. Hem till lax, klyftpotatis, romsås och ett glas vin. Hem till helg. Tacksam för mina PT-kunder och deltagarna på mina träningspass - tack, ni förgyller mina dagar!

Jag är glad att jag vågade i dag. Vågade jobba i PT-kläder, vågade ta en "avancerad" PT-kund, vågade vara jag helt enkelt. I like! 

Inga kommentarer: