söndag 17 februari 2013

Återhämtningssöndag

I dag blev det återhämtning på schemat. Sovmorgon, lugn frukost hemma, en långrunda på IKEA (för att kolla av utbudet av sängar och madrasser, spännande värre) som slutade med att vi köpte en ny servis och åt lunch. Sedan har det mest blivit lugn och ro, lite hemmafix och matlagning. Jag hade uttryckt önskemål om oxrulader och Joakim ställde upp och pysslade ihop det.

Tanken var egentligen att vi skulle springa 7-8 km i dag men jag känner mig inte det minsta springsugen och har inte varit sugen på hela dagen. Så jag bestämde mig för att om jag känner så behöver jag kanske inte springa - och Joakim har gett sig av på en egen kvällsrunda. Jag hänger i soffan med en mugg gott te och en pomelo och lyssnar på skön musik.

Kommande veckas träningsplanering:
Måndag - NMT
Tisdag - träningspass med PT-Malou
Onsdag - träningspass med PT-Malou (och det blir knappast nåt NMT-pass på kvällen sen...)
Torsdag - möjligen NMT, eller en löprunda, eller en vilodag.
Fredag - gym eller löpning
Lördag - NMT
Söndag - långpass löpning

Sen är planen givetvis att jag ska cykla till jobbet 3-4 dagar som jag brukar också. 

Inga kommentarer: