tisdag 5 februari 2013

Tungt. Och träningsvärk. Rätt mycket av den varan faktiskt.

Det var tungt att vakna i morse. Sådär så det nästan känns som om man måste skuffa undan stenblock och betong för att ta sig ur sängen. Gårdagens pass satt i - jag var trött och svag i händerna av nån anledning, trött och seg i hela kroppen. Men har man bestämt sig så har man och jag visste att jag skulle klara av dagens styrketräningspass om jag ville. Och det ville jag.

In i gymmet - det kryllade av grabbar. Fast på nåt intressant sätt var de flesta av dem borta när jag hade bytt om, de var väl på väg till jobb eller nåt! Tungt i uppvärmningen, rodden gick med 10-15 sekunders sämre genomsnittstid/500 m än vanligt, men det var okej. Det kändes bättre att ge kroppen tid att komma i gång. Superman och armhävningar var inte heller nån enkel match efter gårdagen precis!

Dags för skivstång och marklyft. Tuuuungt! Fick dela upp sista setet i 2 x 5 men jag fixade mina 65 kg med bra teknik i alla fall. Borde kanske ha sänkt så att jag orkade 10 reps på raken.. oh well. Front lunges blev riktigt jobbiga i dag också, men jag vågade ändå öka med ett ynka kilo. Nästa vecka ska jag fixa 45 kg. Benböj var nästan det enklaste i jämförelse med de två andra övningarna men ingen enkel match det heller!

Förhandlade lite med mig själv om att korta ner passet och ta bort övningen för baksida lår som tekniskt sett är en bonusövning. Fast nä. Jag körde ändå. Funderade sen på magcirkeln - vi körde ju faktiskt ganska mycket mage i går, men äh, ett varv kan jag ju göra.... och ett till... och sen är det bara ett varv kvar så då kan jag lika gärna göra klart hela programmet. Seger!

Sen gick jag till jobbet och då kände jag mig obeskrivligt sliten. Tung och seg, varje steg gjorde ont. det var nästan för jobbigt att andas! Mellanmål med extra protein, en mugg te, vatten, andas, jobba. Överlevde dagen i dag också trots att den var jobbig och kaotiskt, många sjuka just nu och det ställer till det på olika fronter. På väg hem från jobbet har jag hämtat ut min nya Suunto Ambit som jag tänkte att jag skulle roa mig med i kväll. Och vi har lagat bouillabaisse till middag - extrapoäng till Middagsfrid som vågar skicka med färska musslor i matkassen! Den blev faktiskt riktigt god, jag var positivt överraskad.

Tänkte annars mest drälla i soffan hela kvällen, strunta i tvätten och försöka återhämta mig lite. Sovmorgon i morgon, börjar först nio. Det blir fint det!

Inga kommentarer: