tisdag 26 februari 2013

Whether you think you can or you think you can't, you're right!

Jag börjar normalt jobba kl 10 på tisdagar vilket ger mig gott om tid att gymma innan jobbet - cykla hemifrån strax efter sju, traska in på gymmet kvart i åtta, träna en timme, duscha i lugn och ro, handla frukost på vägen... Men i dag hade nån råddat runt i min kalender och jag var tvungen att vara på kontoret redan nio. Fa-an, då hinner jag ju inte träna, och jag kan inte heller lösa det med att jobba 8-14 för jag ska vara hos frissan 15.30 och då måste jag lämna jobbet eller gymmet senast 15 ju...

Tänk om, tänk rätt! Det går VISST. Jag behöver inte morgonsåsa och läsa tidningen även om det är mysigt, jag behöver inte duscha i evigheter och jag kan packa ner frukost i gymväskan. Och Joakim kan faktiskt cykla till jobbet också så att jag kan låna bilen ibland. Jag VILL träna. Sagt och gjort - studsade in på gymmet strax efter sju, bytte jeans och skor mot tights och fivefingers och rockade loss. Uppvärmning med kettlebellsvingar, SDHP och halos. Bulgariska utfall med hantlar och bänk. "Mitt" älskade rack var upptaget av nån kille vilket jag tyckte var en jäkligt dålig idé. Å andra sidan maxar jag just nu bara 30 kg i pausböj och sidoutfall och den vikten vet jag att jag klarar av att frivända och lyfta över huvudet. Så jag fick lite gratis träning av frivändningar i dag också - snodde skivstången från bänkpressen och körde stenhårt.

Avslutade med WOD'en "Cindy" i modifierad form vilket i dag innebar totalt 60 pullups (lite hoppar jag fortfarande men snart kan jag utan!), 120 armhävningar, 180 airsquats. Före åtta på morgonen. Grymt! Nästa vecka ska jag bita ihop och köra alla 4 varven i stället för 3.

En proteinshake och ett glas vatten senare slängde jag mig i duschen, kämpade med att få sminket att sitta kvar på svettiga kinder och promenerade till jobbet där jag minsann var på plats tio i nio. Säg aldrig att det inte går. Det går ALLTID. Om man vill - och i dag ville jag verkligen! Dessutom blir det ungefär samma logistik på torsdag så det är lika bra att få det att funka.

Efter jobbet har jag varit hos frissan på helrenovering - jag önskade mig en lite tuffare stil som passar en stark tjej och det fick jag :-) Plus att frisören höll på att ramla baklänges när jag visade upp mina numera något biffigare biceps, haha! Och NU ska jag minsann sätta mig och läsa morgontidningen...

Inga kommentarer: