onsdag 4 december 2013

NMT - iskallt och svinjobbigt och rooooligt!

Den här dagen hade alla förutsättningar att bli en riktig skitdag från första början. Och jag var väldigt medveten om det - fast jag ville verkligen inte ha en skitdag, så jag har ansträngt mig steg för steg och minut för minut för att göra det bästa av det.

Det började med att det regnade ganska ordentligt på väg till jobbet. Det är inte så jättemysigt att bli dyngsur. Faktiskt. Men det är å andra sidan skönt att man kan ta en varm dusch när man kommer fram numera. Och det är inte så fantastiskt att upptäcka att man har lyckats glömma sin andrafrukost hemma, men det kan vara ganska trevligt att sticka bort till Salads & Smoothies och hämta ett frukostpaket med en nybakad croissant och en smoothie som omväxling. Plus en latte som jag tror räddade resten av förmiddagen!

Sen tog jag itu med nåt jobbigt - nämligen att meddela min chef att jag inte förstod en uppgift och inte kan lösa den med befintlig instruktion. Extra jobbigt eftersom han är på semester denna vecka och jag är borta nästa vecka - så jag lämnar honom i skiten. Och det är jobbigt för en prestationsmänniska att säga "jag förstår inte..." Men jag överlevde och det kändes som en enorm lättnad att bli av med ångesten över att ha en uppgift på skrivbordet som man inte kommer nånstans med. På lunchen var vi några stycken som smet iväg till andra sidan torget och åt viltköttbullar och potatismos och njöt av miljöombytet. Inte för att lunchrestaurangen har dålig mat, men ibland är det skönt att se nåt annat. Och när jag äntligen skulle cykla hem såg man faktiskt solen emellanåt!

Sen var det NMT-dags med Joakim som instruktör. Ett riktigt jobbigt fyspass blev det, med extra fokus på vertikalträning. Jogg och kampövningar och armhävningar. Parövningar och löpning. Alligatorgång på ett nytt sätt och armhävningar. Mera jogg ut i mörkret och en omgång bålövningar och kampövningar. Ålning med jägarmarsch i nerförsbacke och armhävningar och flera bålövningar.

Parövningar med att krypa i åttor runt partnerns ben. Och hoppa över och krypa under partnern som står på alla fyra. Löpstafett i typ fem minuter tills hjärtat klappade vilt och luftvägarna väsnades. Jägarmarsch till det nya utegymmet och armhävningar och benlyft hängandes i armarna. Försök på monkeybars vilket gick sådär. Men jag ska väl lära mig nångång. Välbehövliga 33 upphopp och stretch. Och jo, varje gång vi pausade från nånting så gjorde vi utfallssteg på stället i typ hundra år. Argh.

Det var KALLT. Jag tror det är som allra kallast nu när temperaturen ligger där strax över nollan och det är blött överallt så man blir dyngsur så fort man har nuddat marken och så blåser det. När det väl fryser på är det en helt annan sak. Jag kastade mig rakt in i duschen när vi kom hem men jag undrar om jag har tinat riktigt än!

Förresten kan jag inte minnas när jag sist tränade två NMT-pass i samma vecka. Det känns som om det var evigheter sen, men det måste helt klart bli mer av den varan i vinter. För det är fantastiskt roligt och utmanande - fortfarande. Vi ses i leran :-)

Inga kommentarer: