söndag 29 december 2013

The Bucket List - uppdaterad

Det känns som om det är dags att uppdatera min bucket list från mars 2012
  • springa marathon innan jag fyller 40 check!
  • kunna springa en mil under 50 minuter check!
  • resa till New York
  • åka på löparträningsläger igen (och igen och igen) check! 3 stycken på 1½ år.
  • skriva min magisteruppsats (lusten saknas. Och ett bra ämne att skriva om)
  • åka på träningsresa check!
  • göra en Tjejklassiker
  • göra en svensk klassiker (en hel, alltså)
  • lära mig simma ordentligt
  • prova på triathlon
  • utbilda mig till PT
  • i någon form arbeta med hälsa, träning och personlig utveckling (i pipeline)
  • dela med mig av mina erfarenheter med utbrändhet, stress och träning (i pipeline)
  • lära mig fler pusselbitar inom controlling för att göra ett bättre jobb check!
  • ha en röd NMT-väst (väntar bara på att de kommer till oss här i söder...)
  • vara ledig en hel månad i sträck
  • gå på massage oftare check! Jag har varit riktigt duktig på att ta hand om mig faktiskt.
  • köra en sportbil
  • skaffa FiveFingers check!
  • gå på chokladprovning
  • lära mig champagnesabrering
  • semestra i Karibien
  • lära mig klättra (inomhus och klättervägg går bra)
  • skaffa växthus
  • lära mig göra chins och pullups (check på pullups, chins - working on it....)
  • ha två jämngamla Maine Coon-grabbar som kan busa med varandra!
  • Springa ultramarathon (nytt 2013)
  • ta 100 kg i marklyft, 90 kg i knäböj och 60 kg i bänkpress (nytt 2013)
Det är ju bra att man har drömmar kvar. Och att man kan lägga till grejer på listan. Snart är det dags att fila på årskrönikan 2013 och målsättningarna för 2014. Inte nyårslöften, smarta målsättningar.

Förresten fick bloggen en ny och lugnare design i dag. Jag tar gärna emot kommentarer och tips!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar den nya designen!

Och visst är det roligt att kunna stryka saker från sin bucket list?