måndag 30 december 2013

NMT - nyårsspecial!

I dag har jag hunnit med att sova länge, handla (vilken pärs - helt knökfullt med folk!), jobba hemifrån (årsbokslut...), vara hos tandläkaren och få reda på att jag behöver en krona på en gammal rotfyllning. Håhåjaja. Och så har jag varit och NMT'at och det tror jag faktiskt att jag behövde.

Det var Joakim som basade för dagens pass och det var bara att gilla läget helt enkelt. Vi började med att värma upp och köra lite kampövningar och sånt innan vi gick vidare till dagens huvudövning där vi jobbade i två lag. Per person i laget skulle vi utföra 20 burpees, 25 armhävningar, 30 mountainclimbers och 50 upphopp - det var fullt tillåtet att hjälpas åt. Sedan skulle vi tillsammans göra 40 situps där vi höll armkrok med varann. Efter det skulle vi springa ett varv runt cricketplan enligt temat "ingen är i mål förrän alla är i mål". Vi avslutade med ett lite jobbigare varv där vi sprang ett kvarts varv baklänges, ett kvarts varv björngång (apjobbigt!), ett kvarts varv utfallsgång och ett kvarts varv sprint. Tjoho!

Sen jagades vi ut i mörket och uppför backen. Däruppe fick vi köra parövningar och kampövningar och springa ett varv ner och upp igen och jobba mer i par innan vi fortsatte en bit på elljuspåret. Nerför en brant i skogen och upp igen och ner och upp och vänta i plankan och i jägarvila. Jogg framåt och sen fri fart och fullt ös nerför backen till utegymmet. 2 minuter i jägarvila mot väggen och så Brunos special med hopp i huksittande medan man boxas. 30 upphopp och stretch. Pust. I dag hann man i alla fall aldrig frysa. Och jag har gjort mina burpees och armhävningar och jägarvila till Rundays efter-jul-kalender, bara resten kvar. 1 min i plankan, 3 min i brygga och fem jumping jacks. Hanterbart. Fast jag är mör i benen.....

Dags att fundera på årskrönika och målsättningar 2014 också. Det kan bli en intressant övning känner jag!

Inga kommentarer: