torsdag 4 oktober 2012

NMT - vad gjorde vi egentligen?

Dagens pass innehöll ovanligt mycket roligheter och jag är inte säker på att jag lyckas komma ihåg dem. Och inte i rätt ordning heller! Fast jag kan göra ett tappert försök.

Det var mycket löpning idag, enligt Idas klocka hade hon sprungit 4,7 km och då sprang hon ändå inte alls lika mycket som vi andra gjorde. Vi började som vanligt med en lite lugnare uppvärmning och sen körde vi uppvärmningsövningar i cirkel på gräsplan med den extra lilla knorren att på Idas vissling skulle nån springa slalom mellan alla andra. Samtidigt som vi gjorde höga knän och upphopp och sprang i sidled och sånt. Blev lite rugbytacklingar emellanåt!

Vi joggade lite till och sen körde vi löpskolningsövningar av olika slag. Plus stegringslopp och "flytlopp" där det handlade om att hitta sin tävlingsfart och hålla den en sträcka. Och en liten konditionsvariant som innebar ett antal repetitioner av nån styrkeövning (situps, burpees, benböj t ex) och sen "idioten" tills Ida visslade. Transportlöpning, krypning, björngång varvade med jägarmarsch. Styrkeövningar vid stockarna - tricepsdips, stepups, boxjumps. Ytterligare lite jogg, sen framryckning med diverse stafetter. Krypa under kamraternas ben, åla under plankor, björngång i sidled över kamrater som gör rygglyft.

Vi fortsatte till backen, kutade uppför den, sen neråt bitvis blandat med styrke- och kampövningar. Tränade lite på utförslöpning, joggade vidare och avslutade sen med intervallöpning, 30-60-30-60-30 sek med 30 sek vila rakt igenom. Förflyttning tillbaka till utgångspunkten med gång och jägarmarsch, stretch, 40 upphopp (JA! Fyrtio!) och sen hem och äta MAT.

I tillägg till det här passet har jag cyklat till gymmet i morse, kört mitt styrkepass, och cyklat hem i regn och motvind efter jobb. Så jag tycker jag har gjort mitt i dag faktiskt. Styrkepasset gick bra, men utfallsgång + overhead squats + mycket löpning på NMT = 40 upphopp är grymt jobbigt.

I morgon är det nog dags för en liten WOD igen...

Inga kommentarer: