fredag 25 januari 2013

Träningsvärk och fredagsFYS

Började jobba ganska tidigt i dag eftersom jag var tvungen att sticka hem redan tolv för att släppa in rullgardinsmannen som skulle montera våra rullgardiner. Och dessutom var det jag som skulle bjuda på frukost så dagen till ära fick jag ta bilen till jobbet medan Joakim cyklade. I -13 - schysst, eller hur?? Oh well, jag cyklade ju förra veckan när det var svinigt kallt så jag kände mig faktiskt inte SÅ hemsk.

Prick 12 joggade jag mot parkeringen och stack hem, kastade in en tvätt, satte på tevatten och bredde några lunchmackor som substitut för "riktig lunch" och strax efter kom mannen med rullgardinerna och pysslade i strax över en timme med att sätta upp dem. Det blev riktigt fint och det är skönt att kunna skärma av sig lite även om vi inte har nån direkt insyn i lägenheten.

Så fort rullgardinsmannen hade gått bytte jag om till löparkläder, plockade fram iPod och pulsklocka och gav mig ut på en liten fredagsmysrunda. 4½ km blev det på en knapp halvtimme, mest i mystempo. För jag har infernaliskt mycket träningsvärk i ben och rumpa efter gårdagens tunga benpass! Så pass mycket att det är jobbigt att sätta sig ner och resa sig upp och det där med att gå i trappor ska vi bara inte tala om. Men jag visste också att en lugn runda som fick lite fart på cirkulationen förmodligen skulle hjälpa - vilket den också gjorde.

Nu är det fredagkväll och snart dags för Gladiatorerna och ytterligare en kanna te. Kanske lite glass. Måste ladda med kolhydrater inför morgondagen för det är tidig NMT redan 08.30. Nollåttatretti alltså. I Lund. Tidigt!

Inga kommentarer: