söndag 9 juni 2013

Uppladdning inför Malmömilen

Loppen duggar tätt i tävlingskalendern och nu är det snart dags för Malmömilen. Jag missade loppet förra året eftersom jag var på bröllop men i år ska det bli av minsann! Hoppas på civiliserat väder, inte för varmt, lagom mycket folk som hejar runtomkring, inte för mycket trängsel, pigga ben... ja, bra förutsättningar för att maxa helt enkelt!

Så nu gäller det att fixa i ordning en träningsvecka som säkerställer att jag håller kroppen i form och får känna på lite fart - plus att jag ska hinna återhämta mig innan loppet. Det här är upplägget:

Måndag: Styrkepass på gymmet (fokus ben) + NMT
Tisdag: Löpning intervallpass
Onsdag: Styrkepass, fokus överkropp
Torsdag: VILA
Fredag: VILA
Lördag: Malmömilen

För den som inte ska springa Malmömilen kan jag tipsa om att jag håller i ett intervallpass på Bulltofta på söndag morgon, 0900. Förmodligen med rätt sega ben men med glatt humör! Så häng på om du är sugen på att köra intervaller i grupp. Ingen springer för långsamt och ingen springer för snabbt - alla får möjlighet att ta ut sig. Och det blir roligt!

Inga kommentarer: