fredag 2 september 2016

Hej, fredag!

Du kom till slut. Veckans sista arbetsdag. En sån dag då inget fick gå fel, då schemat var helt späckat och inga förseningar kunde tolereras.

Tidig väckarklocka. Satte igång tevatten men insåg att nej, dricka te fanns det inte utrymme för i dag. Bara att stjälpa i mig hälften av den smoothie jag förberedde i går kväll, plocka ihop mig, komma iväg. Snabb sväng inom A's hus för att mata och klappa om katter, vidare mot gymmet. Hoppsan, det blev lite tajt, trampa på. Framme vid gymmet tio minuter innan PT-timme - good enough. Torka svetten ur pannan, byta kläder, släppa in kund - nu kör vi.

45 minuter senare är passet klart, jag släpper ut kund, byter kläder, borstar på mig lite smink, sticker iväg. Bort till bageriet, köar för frukostbullar, sedan full fart mot kontoret. Dukar fram frukost och tackar mig själv för att jag var förutseende och handlade alla andra grejer i går och la i kylen - det tar fem minuter att duka fram. Kontorsfrukost, andningspaus. Sen in till skrivbordet och mosa på.

Det blev en sån dag då jag varje gång någon haffade mig på internchatten frågade "vad har jag glömt" för det kändes som om jag låg back, som om jag hade missat grejer. Hann dock beta av en hel del oklarheter, få iväg lite papper, komma framåt. Långsamt men säkert.

Lunchrasten bjöd på roliga diskussioner och bortåt eftermiddagen när det började bli dags för mig att varva ner och plocka undan även lite skratt. Sen vinkade jag hejdå till kontorskollegorna och rullade mot gymmet för dagens två sista arbetstimmar. Första kunden på plats, jobba en timme. Andra kunden saknas - skicka sms, aha, tagit fel på tid men cyklar nu. Hen fick en halvtimme i stället för en timme så det blev HIT-inspirerat och vi hann med rätt mycket på en halvtimme kan jag säga!

Sedan färdig för helg. Hejdå och trevlig helg till receptionskollegan, mot cykeln och hemåt. Via A's hus för kvällsmatning av katter, sen hem till egna pälsklingar. Snabbpizza - pizzakit, två sorters ost, skinka, champinjoner - till middag och ett varv med dammsugaren i köket medan pizzan var i ugnen. Fredag och ändå inget på TV = kvällsjobb för min del. Organisera om i skåp och lådor, plocka in allt som varit urplockat under renoveringen. Det sista jag ska göra innan läggdags (dvs ganska snart) är att tömma diskbänken och olja in den. I morgon blir det fotografering av färdigt resultat och jag lovar ett blogginlägg med bilder före/under/efter för den som är nyfiken!

Inga kommentarer: