torsdag 22 september 2016

Level up!

En vecka på Playitas med 3-4 träningspass per dag. Det håller. Visst hade jag träningsvärk men kroppen håller. Träffade naprapat-Jimmy i går och fick lite tough love. Ländryggen var trött och sliten efter aerobics och flygstolar. Hälsenan är fungerande men lite tjock och Jimmy menar att jag nog får leva med att den är lite tjock men att den ska fungera korrekt. Det gör den nu och jag håller tummarna för att det fortsätter. Fortsatt rehab med tåhävningar och vadpressar och så hjälper vi den lite med att tejpa upp höger fotvalv som tenderar att "kollapsa" vilket snedbelastar lite.

Med den "hållbarhetskollen" är det dags för mig att levla upp min träning som har lidit fruktansvärt under långa jobbveckor ett tag. Dags att plocka fram mejseln och KARVA ut utrymme för egen träning under veckorna. Det ska gå. Jag vill lyckas. Jag vill må bra, bli starkare, bli snabbare, underhålla min rörlighet, säkerställa fortsatt hållbarhet. Dags att ta tillbaka den kraften jag omedvetet har "gett bort" till lite för många kunder lite för många timmar varje vecka. Hitta tillbaka till mina superkrafter.

Jag tror inte det tar så lång tid. 2-3 veckor med regelbundenhet brukar räcka för att hitta tillbaka och förra veckan var en bra start. Utmaningen är att hitta space i kalendern. Det är inte helt lätt just nu men det ska gå. Kanske två pass nästa vecka? Kanske lite mer yoga? Passa på att springa lite mer när jag har kunder utomhus? Små steg i rätt riktning är ändå bättre än ingenting, eller hur?

Inga kommentarer: