onsdag 8 februari 2012

Besök på minigym

Efter dagens kurs hängde jag med Stinne till hennes hemmagym. Ett miniminigym, med mina mått mätt i alla fall :-) Men det fanns ju ungefär det som behövdes - och det stod inte vad skivstängerna vägde, så jag fick höfta. Det var definitivt inte stället att köra Jackie på och jag tyckte väl också att det var lite väl magstarkt första träningsdagen efter förkylning, så jag drog igenom alla andra övningar från båda mina träningspass och skippade intervallerna på löpband.Mycket överkroppsträning alltså.

Jag kan väl säga såhär: jag har redan svårt att köpa kläder eftersom mina breda amazon-axlar inte riktigt stämmer med dagens klädstorlekar. Problemet lär INTE bli mindre när jag har kört stenhårt på axelpressar, roddövningar & co i 10 veckor :-D Och det ser jag helt klart fram emot. This can only get better!

Stinne och jag avslutade passet med att vara dagens floorshow när vi körde synkroniserade Turkish get-ups. Men det kan jag gärna bjuda på!

Efter träningen hämtade vi med oss lite käk så jag njöt av 13 bitar sushi och en stor mugg te. Nu bättrar jag på dagens intag med en portionsförpackning Skyr och en mandarin innan läggdags.

Och i morgon bitti ska jag springa....i nysnö. Det blir fantastiskt, jag längtar efter att få springa igen!

Inga kommentarer: