fredag 24 februari 2012

Fredag och sexpack


Japp, magrutor i sexpack it is :-) Väldigt nöjd med mig själv!

Efter en ganska tröttsam jobbdag hade jag egentligen tänkt att det räckte med cykelturen till och från jobb som dagens träning. Men å andra sidan var jag ju uppvärmd när jag kom hem, och inget slår känslan efter ett riktigt bra kettlebellpass, så jag drog fram mattan och kanonkulan (fortfarande bara 8 kg, ska skärpa mig och inhandla den där 12-kilosbjässen ASAP!) och drog igenom passet. Det gick relativt bra - vändning botten upp + press botten upp är något av en utmaning, men nu fixar jag att lägga på pressen på 2 av 8 reps så det tar sig åtminstone.

I morgon blir det unghästridning på morgonen och så tänker jag mig att jag ska springa en sväng. Antingen långt och lugnt eller en "Even Steven" beroende på vad jag är sugen på.

Trevlig helg!

6 kommentarer:

Stinne sa...

Du siger til, når du vil sælge 8-kiloen, ikke? ;-)

Pernille sa...

Stinne: Der går nok MEGET lang tid. Nu er jeg endelig stærk nok til at jeg kan lave bicepscurls med den, og der er mange enhåndsøvelser hvor jeg nøjes med 8 kg - bare ikke så mange lige i det aktuelle program!

Suzan sa...

ÅÅhhh *vill ha*

Pernille sa...

Suz: Nä - MINA! Och jag har jobbat HÅRT för dem!

Junitjej sa...

Så vältränad du är! Bra jobbat!

Pernille sa...

Tack Junitjej - och tack för att du lämnade ett tassavtryck!