måndag 20 februari 2012

I kicked some serious ass!

Kan inte sluta jubla över dagens pass. Visserligen var jag väldigt taggad, kände mig brutalstark och TUFF efter gårdagens utmaningar och alla mina snygga, snygga blåmärken, och så hade jag ätit SVÄRDfisk till lunch :-) Men ändå. SÅ himla bra.

Kettlebell-uppvärmningen bara flög jag igenom med 12 kg på alla övningar utom triple-X (det är mina triceps som är lite klena men de tar sig!). Lade på ett extrakilo på axelpressen, visst var det tungt, men det GICK. Ökade ett kilo på frivändningarna också, här var det lite mer slitigt rent mentalt för att jag inte riktigt vågade ta i, men när jag bara tar i så flyger stången upp som den ska så styrkemässigt går det bra. Ska bara lära mig att lita på mig själv - jag KAN, jag VILL, jag VÅGAR!

Jackie-dags, således, och ytan med fria vikter relativt välbefolkad så jag "haffade" skivstången genom att lägga min 20 kg-platta och min handduk över :-) Helt oschysst beteende, jag vet, men det var ingen som gnällde och jag är inte borta från den så länge i taget heller. Kollade knappt klockan under varven, bara kämpade och svettades, sedan när jag var nästan klar med sista varvet tog jag en snabbcheck och insåg att jag skulle kunna knipa lite, lite tid. 25:47 blev dagens tid, en halvminut snabbare än förra veckan alltså. SUB25 inom räckhåll - jag vet inte varför jag tycker den gränsen är så magisk men det är den, jag ska dit!

Stolt, nöjd och glad - och ganska mosig. För jag har faktiskt träningsvärk efter i går också, mina axlar är ganska ömma och mina ben och gumpen ska vi inte tala om. Och triceps sedan... utan att jag riktigt har begripit vilken övning det var så har de uppenbarligen jobbat. Bra där. Starkare, snabbare, snyggare!

1 kommentar:

Suzan sa...

Ååhh..svärdfisk har jag bara ätit en gång förr, nyfångad o shiiiit så gott det var!