fredag 17 februari 2012

FredagsFYS from hell

Om mitt träningspass 1 - det med "Jackie" - är jobbigt så är pass 2 passet från helvetet. Tunga överkroppsövningar (närå, mina axlar hade INTE ALLS varit på box igår, nä!), en miljon turkish get-ups (mera axlar) och så kronan på verket som är 8 x 250 m på löpbandet med 60 sek ståvila, så snabbt som möjligt. Kapade tiden från 15:45 förra gången till 15:06 vilket jag tycker är ganska bra, jag ligger på 15,2 km/t vilket är strax över 4:00-tempo i intervallerna. Och efter lite trixande i första intervallen så har jag nu också fixat att hoppa av och på bandet i den farten även om jag tycker det är jätteläskigt. Endorfinerna kickade snällt in någon gång runt intervall 6 så de två sista blev lite, lite lättare, men det är riktigt spyjobbigt att avsluta passet med de där intervallerna.

Trots att det var jobbigt (eller kanske snarare därför?) är jag väldigt nöjd med dagens pass, bra tryck i musklerna, inga tekniska problem och jag lyckades hantera min rädsla för att ramla av löpbandet i hög fart. Så nu är jag fredags-fysad och klar, om jag orkar lyfta mina armar ska jag laga mat också tänkte jag ;-)

Inga kommentarer: