lördag 25 februari 2012

Träningstrosor, SOC by Stadium

För några veckor sedan brände jag min Stadium-bonus på lite träningsunderkläder och tänkte recensera trosorna jag köpte.

Jag gillar: materialet, färgerna, att de är i hipster-modell och i stort sett sömlösa.
Jag ogillar: one size-approachen och passformen på just mig.

Trosorna känns supersköna och silkiga i materialet, de är fukttransporterande på ett bra sätt och jag tänkte att de här ger inte skav, de kommer att vara jättesköna. Och det tror jag de är på de personer som har rätt kroppsform, det har jag uppenbarligen INTE när det gäller SOC-kläder för jag har samma problem med mina vintertights som inte ens är one size. Trosorna är för smala i benen, för smala över rumpan och för stora i midjan. Det innebär att de rullar och viker sig i benen (skav) och kryper upp bak (mera skav). Obekvämt helt enkelt. Trist tycker jag, jag tokgillar mina trosor från Newline som är en liknande modell men sitter mycket bättre på mig. Så jag kommer inte köpa SOCs trosor igen.

1 kommentar:

Irina sa...

jag har dessa trosor när jag ska ut och träna "intensivt"., Fick dom, i julklapp och jag tycker dom sitter sjukt bra!
http://www.sportamore.se/produkt/14863-craft-cool-boxer-with-mesh-w-svart

Leder fukt gör dom också :)