söndag 26 februari 2012

Söndags-latmasks-pizza

Efter att vi båda hade sprungit en runda i solen och tagit en välbehövlig dusch kände jag mig något opepp på matlagning och än mindre pepp på att värma rester. Dessutom öppnade Vapiano här i stan i vintras och jag har inte varit där än. Så - två bra anledningar att cykla in till stan och peta i sig en pizza :-)

Egentligen föredrar jag att sitta vid ett bord där personalen kommer och serverar mat och dryck. Fast jag gillar Vapianos koncept med öppna restauranger och olika "stationer" för mat och dryck, det är himla smidigt och maten är väldigt god. Plus i kanten för att det finns härligt kreativa pizzor, en aktuell variant var t ex med päron, brieost och bacon, suveränt god! Vi åt varsin pizza och drack varsin öl medan vi pratade om allt och ingenting och diskuterade alla människor som gick förbi :-)

Egentligen hade jag tänkt äta tiramisu till efterrätt men den var slutsåld efter en rekordkväll i går, lönehelg som det var. Däremot fanns det en ny efterrättsvariant med chokladmousse, färska jordgubbar och mascarponecreme. God? OM den var, mums. En caffelatte till det och sedan rullade vi hemåt och noterade i förbifarten att det fryser på ute. Sitter nu och värmer mig med en mugg rooibos innan läggdags medan jag mentalt laddar för morgondagen och en ny spännande vecka. Mycket på gång!

Inga kommentarer: